Obecny czas: Sob Wrz 23, 2017 3:13 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina





 Strona 1 z 2 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Wto Sie 23, 2016 7:53 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 19, 2008 10:49 pm
Posty: 920
Miejscowość: Zawadzkie
Szanowny Panie Burmistrzu...
Często przejeżdżam przez ulicę Karola Miarki, która jest w stanie remontu.
Więc zapytam:
Jaka firma tą ulicę remontuje, i kto taki „INTELIGENTNY" był że postawił znak droga z pierwszeństwem przejazdu Image na środku chodnika a na domiar tego, a jakby tego było mało, to tuż przed bramą wjazdową na działkę?
Dołączam zdjęcie:
Image



_________________
N. Cz.
   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Wto Sie 23, 2016 8:25 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
1. Zlikwidować ten znak i zrobić skrzyżowania równorzędne.
2. Zrobić przegląd znaków na drogach gminnych, bo w wielu miejscach stoją one na chodniku (np. most na kanale przy PS).
2a. przy przeglądzie postanowić o likwidacji znaków niepotrzebnych, ich nadmiar jest szkodliwy.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Śro Sie 24, 2016 11:08 am 
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Mar 24, 2016 12:19 pm
Posty: 46
To zdjecie nadaje sie do Teleexpresu! To nie jest niski iloraz inteligencji robotnika tylko brak wytycznych odnosnie tego znaku + swoista ignoracja wykonawcy. Czy mial juz miejsce odbior budowlany?


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Śro Sie 24, 2016 11:23 am 
Zaawansowany użytkownik

Rejestracja: Śro Maj 05, 2010 8:32 am
Posty: 408
Miejscowość: zawadzkie
Dodaję: viewtopic.php?f=16&t=1346


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Śro Sie 24, 2016 4:03 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 19, 2008 10:49 pm
Posty: 920
Miejscowość: Zawadzkie
W linku podanym przez Kugoga do dyskusji już się wypowiedziałem, że popieram. Tzn. że popieram to nadal...
Z poważaniem...



_________________
N. Cz.
   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Czw Sie 25, 2016 11:18 am 
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Mar 24, 2016 12:19 pm
Posty: 46
Przeciez to juz jest "strefa 40"... Czy nie powinna juz teraz obowiazywac regula "prawej reki"?
Tak to znam z zagranicy.

https://www.google.de/maps/@50.6044421, ... 312!8i6656


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Czw Sie 25, 2016 11:46 am 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
Strefa 40 dotyczy tylko i wyłącznie ograniczenia prędkości. Zasada prawej ręki jest uniwersalna i obowiązuje wszędzie (nawet na ul. Opolskiej), chyba, że jest uchylona znakami określającymi pierwszeństwo. Na wspomnianych drogach osiedlowych jest ona właśnie uchylona lasem znaków dających pierwszeństwo np. ul. K. Miarki względem dróg poprzecznych. Skutkuje to kilkoma neagtywami:
1. Pojazdy na ul. K.Miarki mają dużo przestrzeni, by się rozpędzić, ponieważ nie muszą ustępować pierwszeństwa pojazdom wyjeżdżającym z boku, w rezultacie jeżdżą szybciej
2. Należy na każdym skrzyżowaniu ustawić znaki (z każdej strony), a następnie je remontować, co generuje koszty
3. Znaki zajmują miejsce na chodniku, co świetnie zilustrował Norbi

Skrzyżowania równorzędne mają wiele zalet, do których przede wszystkim należy zaliczyć: naturalne spowolnienie ruchu, ponieważ kierowcy muszą przed każdym skrzyżowaniem zwolnić, niezależnie od tego, z której strony jadą, a dodatkowo możemy się pozbyć mnóstwa zupełnie niepotrzebnych znaków, co ma walory zarówno ekonomiczne, jak i estetyczne. Dodatkowo niepotrzebne stają się progi zwalniające, gdyż ich rolę przejmują skrzyżowania z regułą prawej ręki.

Dodatkowym elementem skutecznie spowalniającym ruch oraz poprawiającym bezpieczeństwa zwłaszcza pieszych są wyniesione przejścia dla pieszych, czyli przejścia podniesione do poziomu chodnika. W rezultacie samochody muszą przed każdym przejściem zwolnić, a np. piesi z wózkiem dla dzieci nie muszą pokonywać krawężników. Jeżeli na takim chodniku wytyczona jest ścieżka rowerowa, to rowerzyści nie muszą pokonywać obniżeń podczas przejeżdżania obok takich przejść. Ulica K. Miarki jest właśnie remontowana, rozwiązanie z wyniesionymi przejściami mogłoby być tutaj zastosowane, jak jednak znam urzędniczy świat, urzędnicy poszli po najmniejszej linii oporu, zrobili projekt po staremu, wg którego "żaden paragraf nie będzie naruszony", ul. Miarki będzie nadal miała pierwszeństwo, znaki będą stać na chodniku, a później rozpaczliwie będzie się stawiać ograniczenia prędkości i progi. Rada Miasta projekt poparła,burmistrz klepnął i kolejną ulicę możemy uważać za załatwioną. Mnóstwo kasy wydane nie do końca efektywnie.

PS Zgodnie z zasadami spowalniania ruchu (zasadami wziętymi z życia, a nie z przepisów), prędkość powinno się ograniczać w krokach co najmniej o 20km/h, ponieważ mniejsze ograniczenie jest na tyle niezauważalne, że kierowcy odruchowo je ignorują, dlatego zamiast strefy 40 powinno się ustawić strefę 30. Tak się praktykuje na zachodzie i nie wiedzieć czemu, nasi "eksperci" wymyślili coś po swojemu.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Czw Sie 25, 2016 11:50 am 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
I jeszcze jedna rzecz dotycząca tej ulicy. Po co na niej ustawiono znaki "Zakaz zatrzymywania się"? Tam przecież nie ma problemu ani z nadmiernym ruchem, ani z nadmierną ilością aut, a droga jak najbardziej nadaje się do wykorzystania na parkowanie (zaparkowane auta dodatkowo spowalniają ruch, bo trzeba je omijać !!!). Tabliczka "nie dotyczy mieszkańców" sugeruje, jakoby to była ich prywatna droga. Czy mieszkańcy K. Miarki są jacyś inni (lepsi?) od mieszkańców innych ulic?
Pytanie do burmistrza - czy ten zakaz zatrzymywania się po remoncie będzie zdjęty?


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Pią Sie 26, 2016 11:34 am 
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Mar 24, 2016 12:19 pm
Posty: 46
"Zgodnie z zasadami spowalniania ruchu (zasadami wziętymi z życia, a nie z przepisów), prędkość powinno się ograniczać w krokach co najmniej o 20km/h, ponieważ mniejsze ograniczenie jest na tyle niezauważalne, że kierowcy odruchowo je ignorują, dlatego zamiast strefy 40 powinno się ustawić strefę 30(...) "

Smoku nie rozumiem tej tezy... Wytlumacz jeszcze raz "jak dziadek babci".

Odnosnie znakow zakazu parkowania, to jesli dobrze zauwazylem sa one zawsze po jednej stronie jezdni. Najwyrazniej, zeby zaparkowane samochody nie blokowaly przejazdu. Nie raz tam musze jechac tzw. szlaczkiem. Szczegolnie na ulicy Moniuszki, ale tam chyba nie ma takiego znaku.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Pią Sie 26, 2016 12:03 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
Jeżeli dopuszczalna prędkość wynosi 50km/h, to nie ma sensu ograniczać jej do 40, tylko conajmniej do 30. Podobnie, jeśli ograniczenie jest już do 30, to następne powinno być do 10. To samo tyczy większych prędkości. Przy ograniczeniu do 90 kolejne powinno być do 70. Chodzi o to, by różnica wynosiła conajmniej 20km/h. Tak to wymyślili na zachodzie i tak to tam stosują. Przy mniejszych różnicach kierowcy nie odczuwają ograniczenia i podświadomie je ignorują. Zalecenie takie podsuwa także Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego, które opracowało Zasady uspokajania ruchu na drogach publicznych na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Pią Sie 26, 2016 12:10 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
Jeśli chodzi o parkowanie, to właśnie o to chodzi. Zaparkowane auta powodują, że trzeba je omijać, a to spowalnia ruch - i to bez progów czy znaków. Ulica staje się przez to bezpieczniejsza. Co zaś do blokowania, to nie wolno parkować aut tak, by blokować ruch. Jeśli więc jedne auto już stoi, to po drugiej stronie zaparkować już nie można i do tego też nie potrzeba znaków. Ogólne przepisy drogowe porządkują to wystarczająco.

Zupełnym zaś bezsensem jest postawienie znaków zakazu parkowania z dopiskiem, że nie dotyczy mieszkańców. Czy auta mieszkańców nie blokują ruchu, że mogą parkować? Powtarzam jeszcze raz, to nie jest prywatna droga mieszkańców ani ich podwórko, tylko droga gminna. Publiczna. A zaparkować albo zatrzymać się mogą chcieć inni kierowcy, ot choćby po to, żeby kupić loda u Anioła.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Pią Sie 26, 2016 12:16 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
A to fragment wspomnianej ekspertyzy:

Celem strefowania prędkości jest zapewnienie zgodności pomiędzy funkcją, parametrami technicznymi i klasą drogi a obowiązującą na niej dopuszczalną prędkością jazdy. W funkcjonalnym układzie sieci drogowo-ulicznej wyznacza się strefy prędkości odpowiednie dla danej funkcji drogi. Prędkość egzekwuje się za pomocą kształtowania geometrii ulic, wprowadzania środków uspokojenia ruchu oraz projektowania wyposażenia i wystroju ulicy odpowiednich dla danych prędkości jazdy. Konieczne jest również ujednolicenie ograniczeń prędkości i odejście od szerokiej skali stopniowania. Ograniczenia prędkości stopniowane co 10 km/h są nieskuteczne, gdyż trudno je egzekwować, a realne różnice w prędkości jazdy są mało znaczące. Zamiast tego należy wprowadzić kilka stopni ograniczeń prędkości różniących się o 20 km/h. Na obszarach zabudowanych są to: 10 km/h (strefy zamieszkania), 30 km/h (strefa „30”), 50 km/h i 70 km/h (na terenach peryferyjnych). Na drogach tranzytowych, fizycznie odseparowanych od reszty obszaru zabudowanego, ograniczenie może wynosić 70 km/h, 90 km/h lub 110 km/h.

Daję głowę, że żaden z projektantów remontu ulicy (ani nikt z naszych urzędnikow i radnych) do tej ekspertyzy nie zajrzał, a co więcej, nie ma zielonego pojęcia o jej istnieniu.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Sob Sie 27, 2016 10:11 am 
Użytkownik

Rejestracja: Pon Mar 07, 2016 4:28 pm
Posty: 11
Proste rozwiązanie.
Na wjeździe na ul K. Miarki ustawić znak D-40 ( strefa zamieszkania)i stosowne ograniczenie prędkości.
Tak samo na wjeździe z Opolskiej na Świerklańską i Szymanowskiego.
Wtedy można polikwidować całe te miasteczko znaków, będzie obowiązywać zasada prawej ręki.


   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Sob Sie 27, 2016 11:09 am 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 19, 2008 10:49 pm
Posty: 920
Miejscowość: Zawadzkie
Troskliwy o gminę napisał(a):Proste rozwiązanie.
Na wjeździe na ul K. Miarki ustawić znak D-40 ( strefa zamieszkania)i stosowne ograniczenie prędkości.
Tak samo na wjeździe z Opolskiej na Świerklańską i Szymanowskiego.
Wtedy można polikwidować całe te miasteczko znaków, będzie obowiązywać zasada prawej ręki.

Też jestem tego samego zdania, co „Troskliwy o gminę"..

Z poważaniem...



_________________
N. Cz.
   
 
 Temat postu: Re: Znaki drogowe na Karola Miarki w Zawadzkiem...
PostWysłany: Nie Sie 28, 2016 6:28 pm 
Zaawansowany użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 05, 2011 4:21 pm
Posty: 413
Nie macie racji, troskliwy i norbi. Prawa ręka obowiązuje wszędzie, a nie tylko w strefach ograniczenia prędkości, więc wystarczy tylko pozdejmować znaki określające pierwszeństwo i już mamy skrzyżowania równorzędne. Strefa zamieszkania w tym rejonie nie ma sensu, bo:
1) po pierwsze ogranicza prędkość do 20km/h, co jest zbyt restrykcyjne i nie do wyegzekwowania (spytajcie tamtejszych zmotoryzowanych mieszkańców, czy będą tak wolno jeździć)
2) po drugie zabrania parkowania w miejscach niewyznaczonych, co powoduje, że nie będzie tam można nigdzie zaparkować samochodu (dziś stoją nagminnie na drogach i nikomu nie przeszkadzają, dodatkowo wymuszają spowolnienie ruchu)
3) strefa zamieszkania nie powinna mieć bezpośredniego kontaktu z drogami dojazdowymi, na których obowiązuje ograniczenie do 50km/h, chodzi o ul. Opolską.

Strefa zamieszkania ma inne cele, powinna być stosowana tam, gdzie dominujący jest ruch pieszy, a pojazdy jeżdżą sporadycznie i powoli, czyli na wspólnych podwórkach blokowych. Na wspomnianym obszarze najlepsza byłaby strefa 30km/h z dodatkowymi technicznymi środkami spowalniania ruchu (wspomniane przez mnie wyniesione przejścia, czy szykany). Nie trzeba odkrywać Ameryki, wystarczy popatrzeć, jak to robią za miedzą.


   
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
 Strona 1 z 2 [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  

cron